Održana je konferencija za medije na temu Uspostava strateškog sustava gospodarenja otpadom u Gradu Vukovaru na kojoj su gradonačelnik Grada Vukovara Ivan Penava i direktor gradske tvrtke Komunalac d.o.o. Igor Štrangarević javnost i građane Vukovara upoznali s novom Uredbom o gospodarenju komunalnim otpadom, sukladno kojoj su sve općine i gradovi u Republici Hrvatskoj dužne uskladiti sustav sakupljanja komunalnog otpada na svom području, a koja će se primjenjivati od 1. svibnja.

Obzirom na odredbe nove Uredbe, Gradsko viječe Grada Vukovara pravovremeno je usvojilo Odluku o načinu pružanja javne usluge prikupljanja komunalnog otpada na području grada Vukovara. Potom je u skladu s predmetnom Uredbom i Odlukom, donesen novi cjenik javne usluge prikupljanja komunalnog otpada kojim je definirana obveza plaćanja minimalne cijene javne usluge za sve korisnike (paušalni dio), dok će se zbrinjavanje otpada naplaćivati prema stvarnom broju odvoza spremnika za miješani komunalni otpad (jedinična cijena zbrinjavanja otpada uvećana za volumen spremnika i broj odvoza).

Novodoneseni akti donose brojne promjene za korisnike u odnosu na do sada postojeći sustav gospodarenja otpadom u gradu Vukovaru, posebice u pogledu naplate javne usluge odvoza otpada kao i samog postupanja s otpadom, stoga je gradonačelnik Grada Vukovara Ivan Penava pojasnio kako su se nakon 15 godina morale napraviti izmjene te podsjetio sugrađane da je do sada primjenjivan cjenik usvojen u ožujku 2003. godine, kada je cijena goriva iznosila 5 kuna, a prosječna bruto plaća bila je 1800 kuna, u odnosu na današnjih 3400 kuna što pokazuje koliko je standard u Republici hrvatskoj unazad 15 godina porastao.

„Izmjene smo nastojali provesti na način da u minimalnom dijelu teretimo građane te smo time vođeni i dalje najpovoljniji, a u odnosu na bliže okruženje u kojem živimo", rekao je gradonačelnik te dodao kako će se cijene različito reflektirati jer će na njih utjecati mnogo parametara, no i kako će građani imati mogućnost samokontrole cijene te time regulirati trošak odvoza komunalnog otpada.

Gradonačelnik Penava je pozvao građane da pravilno sortiraju otpad pojasnivši kako će ih odgovorno ponašanje dovesti do manjeg izdvajanja u budžetu kućanstva za ovu potrebu.

Direktor gradske tvrtke Komunalac d.o.o. Igor Štrangarević objasnio je kako Uredba o gospodarenju komunalnim otpadom predviđa novi način obračuna cijene usluge sakupljanja otpada na način naplate fiksnog dijela usluge koji pokriva sve troškove usluge sakupljanja i prikupljanja komunalnog otpada te varijabilni dio koji podrazumijeva troškove odlaganja na odlagalištu.

„Konkretno, radi se o sustavu koji za kućanstva predviđa kantu za komunalni otpad, vrećicu za zbrinjavanje papira i vrećicu za zbrinjavanje plastike koje ćemo selektivno prikupljati na kućnom pragu. Za ostale komponente otpada kao što su metal, staklo i tekstil biti će, uz 15 dosadašnjih, postavljeno i 25 novih zelenih otoka na širem području grada Vukovara", rekao je Štrangarević.

Drugi korak u izgradnji cjelokupnog sustava gospodarenja otpadom u Gradu Vukovaru podrazumijeva izgradnju sortirnice korisnog otpada, kompostane i bioplinskog postrojenja, a vođenjem ovih novih komponenti, građani će na kućnom pragu u konačnici imati 3 kante za sortiranje komunalnog otpada.

Fiksni dio cijene za kućanstva za kantu od 80 do 120 litara iznositi će 33,90kn s uračunatim PDV-om, dok je za stambene zgrade 42,90kn s PDV-om te ga plaćaju svi korisnici, odnosno vlasnici nekretnina na području Grada Vukovara. Kako Odredba propisuje da svaki vlasnik ili korisnik nekretnine mora snositi paušalni dio, s obzirom da velik dio građana nasljeđuje nekretnine te je jedan korisnik vlasnik više nekretnina, Grad Vukovar je građanima izašao u korist te će vlasnik plaćati paušalni dio samo za jednu nekretninu. Varijabilni dio cijene predstavlja naknadu za zbrinjavanje, odnosno 4 lipe po volumenu koje će građani plaćati u skladu s količinom predanog otpada.

Štrangarević je također napomenuo kako se Grad Vukovar pobrinuo da svi kontejneri namijenjeni stambenim zgradama budu dostupni samo korisnicima kojima su namijenjeni te treće osobe neće imati pristup istima, a svaki neovlašteni pristup treba se prijaviti komunalnim redarima ili tvrtki Komunalac d.o.o.