Projekt vukovarskih gimnazijalaca “Tehnologija u službi očuvanja i promoviranja kulturne baštine – Vukovarski vodotoranj” osvojio je treće mjesto na kreativnom natječaju Junior Engineer Academy.

Na ovogodišnji donacijski natječaj Instituta za razvoj i inovativnost mladih pod nazivom Junior Engineer Academy mogle su se, osim strukovnih škola, po prvi puta prijaviti i gimnazije te je oformljen suradnički tim vukovarske gimnazije sačinjen od učenika 2. razreda prirodoslovno-matematičkog usmjerenja, ujedno i članova eTwinning projekta The green changemakers, u sastavu Blanka Bučko, Fran Hutinec, Hrvoje Sovar i Lara Šijanović. Osnovno je obilježje ovog donacijskog natječaja uspostavljanje i održavanje bliskih kontakata s tvrtkama i sveučilištima koji učenicima omogućuju rani uvid u svijet rada inženjera i kvalificiranih stručnjaka u svim područjima tehnologije i znanosti. Svaka škola u projektu dobila je zadatak prijaviti kreativnu projektnu ideju s temom Očuvanja kulturne baštine pomoću tehnologije koju će realizirati doniranom opremom. Sudjelovanje u kreativnom natječaju bilo je obvezno za sve uključene ustanove u projektu Junior Engineer Academy 2.0. Uvodne aktivnosti obuhvatile su osnovnu i naprednu edukaciju u organizaciji Instituta za razvoj i inovativnost mladih putem online video radionica temeljem kojih su usvojene sve potrebne informacije za izradu praktičnog rješenja vezanog za realizaciju idejnog projekta.

Ponosan na svoju prošlost i spreman za izazove sadašnjosti, vukovarski tim odlučan je naumom i djelima biti među svima onima koji Vukovaru daju zalog budućnosti! Imajući u vidu Vukovar kao grad bogate kulturne baštine, povijesnog naslijeđa i tradicije odlučili su izraditi IoT model vukovarskog vodotornja koji na autentičan način nastavlja čuvati sjećanja na hrabre ljude i ratnu prošlost Grada Heroja jednako kao i što odašilje poruku da je Vukovar grad okrenut budućnosti i svima koji u njemu žele živjeti, raditi, stvarati, svima koji žele biti dijelom te budućnosti. Kombinacija izravnih i virtualnih susreta i aktivnosti kroz igru, učenje i stvaranje, rezultirala je izradom i prikazom modela vukovarskog vodotornja i pripadajućih sadržaja u potpunosti ispisanih na 3D printeru. Vukovarski vodotoranj izgrađen je u periodu od 1963. do 1968. godine, visine 50.33 metara i kapaciteta rezervoara od 2200 kubnih metara s primarnim ciljem spremanja vode u sklopu vodovodne mreže, te je po završetku svoje gradnje tada pripadao među najveće građevine takve vrste u cijelome svijetu. Danas je jedan od prepoznatljivih simbola Hrvatske i poznat je kao simbol vukovarske obrane, braniteljske hrabrosti te hrvatskog zajedništva. Za obnovu vukovarskog Vodotornja, koji je pogođen s više od 900 projektila i na kojem se nalazi čak 640 vidljivih ratnih rana, sredstva je prikupilo gotovo 7000 donatora sa svih kontinenata, građani Hrvatske te brojni hrvatski gradovi, općine, županije i tvrtke, uključujući i Gimnaziju Vukovar koji su se zajedno uključili u akciju "Vukovarski Vodotoranj - simbol hrvatskog zajedništva”. Vukovarski je vodotoranj 30. listopada 2020. otvoren za javnost nakon trogodišnje konzervacije i obnove.

Projekt vukovarskih gimnazijalaca predstavlja spoj ponosne prošlosti i perspektivne budućnosti! Cilj projekta je očuvanje kulturne baštine koja pruža i jača osjećaj identiteta, istovremeno promičući poštovanje za kulturnu raznolikost i ljudsku kreativnost. U projektu Junior Engineer Academy 2.0 sudjelovalo je 25 srednjih škola iz Republike Hrvatske koje su ukupno prijavile 29 projekata a projekt Vukovarski vodotoranj osvojio je izvrsno treće mjesto.

Vukovarski gimnazijalci svojim radom i znanjem trude se doprinijeti podizanju kvalitete života mladih na području grada Vukovara a kroz brojne projektne suradnje kontinuirano se uključuju u procese izgradnje bolje, zelenije, uključivije i digitalnije budućnosti. Projektna je aktivnost učenicima omogućila porast razine samopouzdanja u vlastite snage kao i pronalaženje vlastitih odgovora i rješenja za aktualne društvene probleme i izazove. Cjelokupnu realizaciju praktičnog STEM projekta podijelili su sa svojim vršnjacima u sklopu međunarodnog eTwinning projekta a zahvaljujući projektno orijentiranom učenju i interdisciplinarnosti, projektna je aktivnost potaknula interes sudionika projekta za upoznavanjem grada Vukovara i Republike Hrvatske. Kao takva, ne samo da je doprinijela razvoju vještina u području najbrže rastuće internetske tehnologije današnjice već i razumijevanju sadašnjosti te stjecanju znanja za upućeno i aktivno sudjelovanje u društvu kao građana lokalne zajednice, Hrvatske, Europe i svijeta.