Kvaliteta turističke ponude i usluge u Vukovaru ocijenjena je s visokih 93.41 posto u 2021. godini, čime je nadmašena ocjena iz 2020. godine za 1.48 posto.

Rezultati analize IQM Report pokazali su da suradnja dionika, neprestana edukacija i poticanje izvrsnosti stvaraju konkretne promjene u kvaliteti ponude i doživljaja Vukovara. Ova vrlo visoka ocjena kvalitete destinacije temelji se na 7.484 recenzija gostiju koji su prošle godine posjetili Vukovar, odnosno gotovo 3.000 recenzija više u odnosu na 2020. godinu.

IQM Report prikuplja podatke s platformi Google, Facebook, Booking, Tripadvisor, Airbnb i drugih, te prikazuje i analizira recenzije, komentare i ocjene gostiju u svim kategorijama turističke ponude i subjekata. Broj recenzija prikupljenih ovim programom u sklopu projekta Integralnog upravljanja kvalitetom u destinaciji IQM Destination kroz godinu je neprestano rastao, uz veća povećanja u kolovozu i studenome.

Javne atrakcije ovog bisera na Dunavu poput projekta VukovART i Muzeja vučedolske kulture, najbolje su ocjenjeni dionici, a posebno se ističe Vukovarski vodotoranj s velikim brojem recenzija. Zabilježen je i blagi rast recenzija smještaja, a privatni iznajmljivači ocjenjeni su ujednačenim ocjenama i velikim brojem pozitivnih komentara. Među ugostiteljskim objektima postoji prostor za rast broja recenzija gostiju, a osobito kod dijela restorana i barova kod kojih su uočene recenzije gostiju koje bi se trebale uzeti u obzir kako bi se odgovorilo na određene izazove. Rezultati ove analize za to su izvrsna prilika.

U kategorijama suvenirnica, turističkih agencija i lokalnih proizvođača otvara se prostor za senzibiliziranje na prikupljanje većeg broja recenzija i komentara gostiju. „Recenzije imaju veliku ulogu u izgradnji online reputacije dionika, ali su i važan izvor informacija gostima pri odabiru destinacije. Stoga, poticanje recenzija omogućuje iskorištavanje tog besplatnog marketinškog alata, vrlo važnog dijela mjerenja kvalitete koju potiče projekt IQM Destination“, naglasila je Marina Sekulić, direktorica Turističke zajednice grada Vukovara.

 „U projektu IQM Destination turistička zajednica ima alat za mjerenje kvalitete destinacije, ali i kvalitete svake grupe dionika, kao i svakog dionika. Tu dolazimo do trenutka kad počinjemo s numerički iskazanim rezultatom, svjesni koliko je svaki dionik bitan dio destinacije. Visokom ocjenom podižemo kvalitetu destinacije, a nedovoljno visokom kvalitetom ruši se ukupna ocjena, ali i zadovoljstvo gosta, koji primjećuje razlike u kvaliteti, što nikako nije dobra situacija“, rekla je Đurđica Šimičić, direktorica tvrtke Feel IQM, objašnjavajući važnost sinergije i suradnje dionika u destinaciji.

Pozitivne ocjene kvalitete destinacije Vukovar zaključile su drugu godinu sudjelovanja Turističke zajednice grada Vukovara u projektu IQM Destination. Daljnjim projektnim aktivnostima, inovacijama i edukacijama mjerljive promjene u kvaliteti destinacije neće izostati.

 

Foto: TZ grada Vukovara