BORAVAK VANI U SVIM VREMENSKIM UVIJETIMA
''Nemoj gacati po toj lokvi, uprljat ćeš se!''
''Ne možemo ići van! Pada kiša.''
''Ne možemo ići u šetnju. Prehladno je. Prehladit ćeš se''
Koliko se često susrećemo s ovakvim izjavama? Koliko često i sami sebe zateknemo kako izgovaramo ove ili slične riječi?
Prije par godina, područni objekt Mitnica započeo je jednu pomalo drugačiju priču koja ima za cilj pokazati kako ne postoji loše vrijeme za boravak vani.
Boravak vani u svim vremenskim uvjetima je projekt na razini cijelog objekta u kojem sudjeluju tri najstarije odgojne skupine: Zečići, Božje ovčice i Patkice.
Kako smo došli na ideju intenzivnijeg boravka vani i s kojim ciljem? U razgovoru s djecom, roditeljima uočili smo kako djeca sve manje vremena borave vani te samim time, izazov im predstavljaju i kraće šetnje, brzo se umore, odbijaju, ne uočavaju stvari koje ih okružuju te slabije prate prometna pravila. Isto tako, primijetili smo da i mi u vrtiću zaziremo od 'lošeg vremena'. Djeca za vrijeme kišnih i snježnih dana ne izlaze izvan vrtića. Prepoznali smo zasićenost igrama na dvorištu vrtića. Izlasci se svode isključivo na šetnju i promatranje i na koncu, djeca sve manje borave na zraku.
Postojeće stanje smo odlučili mijenjati, a razlozi tome su višestruki.
Boravak na otvorenom prostoru i svježem zraku ima pozitivan utjecaj na cjelokupni psihofizički razvoj. Djeca na vanjskom prostoru (veća površina) mogu bolje i više zadovoljiti svoju potrebu za kretanjem i slobodom. U organizam se unosi više svježeg zraka/kisika, djeca koja više i dulje borave na otvorenom prostoru otpornija su, zdravija, raspoloženija, imaju bolji san. U zimskim mjesecima u zatvorenim prostorima veći je broj djece i koncentracija „nečistoće“ u zraku i u okruženju je veća, te više pogoduje širenju infekcija s jednog djeteta na drugo. Djeca češće i lakše obolijevaju od bolesti dišnog sustava, ali i drugih bolesti - prevencija: izlazak na zrak. U zatvorenim prostorima dolazi do isušenja sluznice nosa, smanjenja lučenja sluzi, smanjenja treperenja (vibracije) nosnih dlačica koje čiste zrak od prašine i drugih tvari
Na koji način mi to provodimo u našem vrtiću?
Na tjednoj razni, svaka spomenuta odgojna skupina realizira jedan izlazak iz vrtića. Unaprijed su odabrane lokacije koje će se obilaziti, kao i aktivnosti koje će se na odabranim lokacijama provoditi. Uz naglasak da su podložne promjena, sukladno interesima i potrebama djece. Ovime želimo pokazati da niz aktivnosti koje provodimo u sobama dnevnog boravka u vrtiću – isto tako možemo provoditi i i vani.
Roditelji su nam velika podrška u radu jer je jedna iznimno bitna karika u cijeloj ovoj priči upravo primjerena odjeća i obuća. Gacanje po barama postaje prava istraživačka aktivnost ukoliko imamo gumene čizme za gacanje. Niske temperature nisu prepreka za istraživanjem zime i promatranjem prirode ukoliko imamo kapu, šal, rukavice i debelu jaknu ili skafander.
U nastavku projekta, kojeg planiramo provoditi do kraja pedagoške godine, planiramo napraviti još intenzivniju suradnju s roditeljima, uključiti lokalnu zajednicu te podići projekt na eTwinning razinu.
O našem provođenju ovog projekta progovorili smo i na nacionalnom stručnom skupu. Odgojiteljica Jasenka Zeko je održala prezentiranje projekta kao i naše buduće planove.
U odnosu na prethodna razdoblja djeca više borave u prirodi na svježem zraku što povoljno utječe na njihovo zdravstveno stanje. Provodeći vrijeme u šetnji i pokretu djeca poboljšavaju izdržljivost i motoriku. Susrećući se s prirodnim pojavama, biljkama, životinjama u prirodnim uvjetima – prirodno potičemo usvajanje spoznaje o istima. Boravak u prirodi potiče dječju znatiželju, istraživanje, kreativnost. Djeca šire svoje spoznaje o prirodnim pojavama, biljkama, životinjama te djelatnostima kojima se ljudi bave. Upoznaju se s mogućim opasnostima u prirodi i načinima kojima se mogu zaštiti od njih. Osvještavaju važnost prirode i načine na koje se brinuti o njoj.
Vodeći se dječjim interesima, potrebama, našom stručnošću i novim spoznajama i motiviranošću odgojiteljica – planiramo ovaj projekt učiniti zaštitnim simbolom objekta Mitnica.
''Ne možemo ići van! Pada kiša.''
''Ne možemo ići u šetnju. Prehladno je. Prehladit ćeš se''
Koliko se često susrećemo s ovakvim izjavama? Koliko često i sami sebe zateknemo kako izgovaramo ove ili slične riječi?
Prije par godina, područni objekt Mitnica započeo je jednu pomalo drugačiju priču koja ima za cilj pokazati kako ne postoji loše vrijeme za boravak vani.
Boravak vani u svim vremenskim uvjetima je projekt na razini cijelog objekta u kojem sudjeluju tri najstarije odgojne skupine: Zečići, Božje ovčice i Patkice.
Kako smo došli na ideju intenzivnijeg boravka vani i s kojim ciljem? U razgovoru s djecom, roditeljima uočili smo kako djeca sve manje vremena borave vani te samim time, izazov im predstavljaju i kraće šetnje, brzo se umore, odbijaju, ne uočavaju stvari koje ih okružuju te slabije prate prometna pravila. Isto tako, primijetili smo da i mi u vrtiću zaziremo od 'lošeg vremena'. Djeca za vrijeme kišnih i snježnih dana ne izlaze izvan vrtića. Prepoznali smo zasićenost igrama na dvorištu vrtića. Izlasci se svode isključivo na šetnju i promatranje i na koncu, djeca sve manje borave na zraku.
Postojeće stanje smo odlučili mijenjati, a razlozi tome su višestruki.
Boravak na otvorenom prostoru i svježem zraku ima pozitivan utjecaj na cjelokupni psihofizički razvoj. Djeca na vanjskom prostoru (veća površina) mogu bolje i više zadovoljiti svoju potrebu za kretanjem i slobodom. U organizam se unosi više svježeg zraka/kisika, djeca koja više i dulje borave na otvorenom prostoru otpornija su, zdravija, raspoloženija, imaju bolji san. U zimskim mjesecima u zatvorenim prostorima veći je broj djece i koncentracija „nečistoće“ u zraku i u okruženju je veća, te više pogoduje širenju infekcija s jednog djeteta na drugo. Djeca češće i lakše obolijevaju od bolesti dišnog sustava, ali i drugih bolesti - prevencija: izlazak na zrak. U zatvorenim prostorima dolazi do isušenja sluznice nosa, smanjenja lučenja sluzi, smanjenja treperenja (vibracije) nosnih dlačica koje čiste zrak od prašine i drugih tvari
Na koji način mi to provodimo u našem vrtiću?
Na tjednoj razni, svaka spomenuta odgojna skupina realizira jedan izlazak iz vrtića. Unaprijed su odabrane lokacije koje će se obilaziti, kao i aktivnosti koje će se na odabranim lokacijama provoditi. Uz naglasak da su podložne promjena, sukladno interesima i potrebama djece. Ovime želimo pokazati da niz aktivnosti koje provodimo u sobama dnevnog boravka u vrtiću – isto tako možemo provoditi i i vani.
Roditelji su nam velika podrška u radu jer je jedna iznimno bitna karika u cijeloj ovoj priči upravo primjerena odjeća i obuća. Gacanje po barama postaje prava istraživačka aktivnost ukoliko imamo gumene čizme za gacanje. Niske temperature nisu prepreka za istraživanjem zime i promatranjem prirode ukoliko imamo kapu, šal, rukavice i debelu jaknu ili skafander.
U nastavku projekta, kojeg planiramo provoditi do kraja pedagoške godine, planiramo napraviti još intenzivniju suradnju s roditeljima, uključiti lokalnu zajednicu te podići projekt na eTwinning razinu.
O našem provođenju ovog projekta progovorili smo i na nacionalnom stručnom skupu. Odgojiteljica Jasenka Zeko je održala prezentiranje projekta kao i naše buduće planove.
U odnosu na prethodna razdoblja djeca više borave u prirodi na svježem zraku što povoljno utječe na njihovo zdravstveno stanje. Provodeći vrijeme u šetnji i pokretu djeca poboljšavaju izdržljivost i motoriku. Susrećući se s prirodnim pojavama, biljkama, životinjama u prirodnim uvjetima – prirodno potičemo usvajanje spoznaje o istima. Boravak u prirodi potiče dječju znatiželju, istraživanje, kreativnost. Djeca šire svoje spoznaje o prirodnim pojavama, biljkama, životinjama te djelatnostima kojima se ljudi bave. Upoznaju se s mogućim opasnostima u prirodi i načinima kojima se mogu zaštiti od njih. Osvještavaju važnost prirode i načine na koje se brinuti o njoj.
Vodeći se dječjim interesima, potrebama, našom stručnošću i novim spoznajama i motiviranošću odgojiteljica – planiramo ovaj projekt učiniti zaštitnim simbolom objekta Mitnica.
- NATJEČAJ za prodaju nekretnina na temelju javnog prikupljanja ponuda
- NATJEČAJ za prijem u radni odnos na neodređeno vrijeme
- NATJEČAJ za Tajnika školske ustanove
- NATJEČAJ za prodaju nekretnine na temelju javnog prikupljanja ponuda
- JAVNI POZIV ZA ISKAZ INTERESA ZA KRAJNJE KORISNIKE PROJEKTA „ZAŽELI – prevencija institucionalizacije Pruži mi ruke II“