Gradonačelnik Ivan Penava s pročelnikom Upravnog odjela za komunalno gospodarstvo i graditeljstvo Draženom Čuligom u Paviljonu II Gradskog muzeja Vukovar dodijelio je Ugovore o sufinanciranju energetske obnove obiteljskih kuća u gradu Vukovaru za 80 korisnika. Javni poziv raspisan je 5. studenoga 2024. godine, do 10. siječnja prijavilo se 97 korisnika, a obrađeno je i prihvaćeno 80 zahtjeva.

Na svečanosti dodjele Ugovora gradonačelnik je istaknuo kako se poziv na državnoj razini raspisuje dugi niz godina, a od prve godine Grad participira kroz sufinanciranje projekata energetske obnove kako obiteljskih kuća, tako i višestambenih zgrada.

„Ovisno o uvjetima natječaja i raspoloživim sredstvima s godinama smo participirali u različitim postotcima i iznosima, a za ovaj poziv izdvojili smo iz gradskoga proračuna 450.000 eura. Sudjelovat ćemo s 10-postotnim iznosom, a maksimalno do 2.000 eura. Ovim sufinanciranjem postižemo brojne ciljeve, s građanima stvaramo bolje uvjete stanovanja, smanjuju se negativni učinci starijih kućanstava poput vlage i plijesni, štedi se energija, toplinska izolacija je kvalitetnija, a ujedno se i smanjuje emisija stakleničkih plinova. Osim toga, vrlo je važno, poglavito u današnjem vremenu visoke inflacije, da građani ostvaruju značajne uštede“, rekao je gradonačelnik Penava dodajući kako se uz sve ove benefite uljepšava i izgled kuća, pa tako i samoga grada Vukovara.

Pročelnik Čulig pojasnio je kako se na Javni poziv korisnici, koji imaju sklopljen Ugovor o sufinanciranju projekta s Fondom za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost sukladno Javnom pozivu za energetsku obnovu obiteljskih kuća, mogu prijaviti za postavljanje toplinske izolacije vanjske ovojnice (fasada), zamjenu postojeće  vanjske stolarije, postavljanje fotonaponske elektrane za proizvodnju električne energije za vlastitu potrošnju, punionice za električno vozilo te ugradnju kotla za pripremu tople vode. Građani najviše apliciraju za postavljanje fasada te za solarne elektrane, pojašnjava pročelnik.
„Za Javni poziv pojednostavili smo dostavu dokumentacije, a jedini uvjet bio je potpisan Ugovor s Fondom gdje je ostvareno sufinanciranje. Predvidjeli smo razdoblje provedbe do 2026. godine stoga naši građani nisu vremenski ograničeni te mogu kvalitetno i na vrijeme izvršiti radove. U budućnosti ćemo također planirati sredstva za tu namjenu i ovim putem pozivam građane da na vrijeme pripreme projektnu dokumentaciju kako bi ona bila spremna za novi poziv Fonda, ali i za sufinanciranje Grada Vukovara“, naglašava Čulig.

Kako je i rečeno, Grad Vukovar će korisnicima dodjeljivati sredstva donacije za opravdane troškove projekta u maksimalnom iznosu do 2.000,00 eura s PDV-om. Stopa sufinanciranja od 10% opravdanih troškova primjenjuje se na sve prihvatljive aktivnosti energetske obnove obiteljske kuće. Ukupna vrijednost opravdanih troškova do sada obrađenih zahtjeva iznosi 1.078.275,10 eura od čega Grad Vukovar sufinancira 50.863,75 eura.

Sredstva će se dodjeljivati do kraja 2026. godine ili do iskorištenja raspoloživih sredstava.