{gallery}2014/05/12/05{/gallery} U organizaciji Dječjeg vrtića Vukovar 1 i Udruge odgajatelja Terina povodom obilježavanja 4-tih dana dječjih vrtića grada Vukovara za odgojitelje, stručne suradnike i ravnatelje vrtića Vukovarsko-srijemske županije predavačica Adrijana Višnjić Jevtić, prof. pripremila je temu stručnog skupa: Socijalna kompetencija-kompetencija djece i odraslih. Stručni skup otvorila je ravnateljica Dubravka Sabo, prof. istaknuvši svoj ponos za smjer u kojem se razvija Dječji vrtić Vukovar 1 što je po mišljenju ravnateljice zasluga ljudi koji u njemu rade i daju sve od sebe kako bi djeca iz našeg vrtića izašla kompetentna snalaziti se pred izazovima koja su pred njima, te je izrazila veliko zadovoljstvo što i Dječji vrtić Vukovar 2 sudjeluje i prvi put izlaže svoje projekte na Danima dječjih vrtića grada Vukovara. Sudionicima skupa obratila se i pročelnica Dragica Holoker Radumilo, prof. koja je iz pozicije dugogodišnjeg prosvjetnog djelatnika izrazila svoju podršku i poštovanje prema odgojiteljima i zaželjela im bolju budućnost jer je rad s djecom vrlo odgovoran i vjeruje da cjeloživotnim učenjem odgojitelji mogu dorasti svakom izazovu u svom poslu. U sklopu stručnog skupa upriličeno je i otvorenje izložbe „ Došle su nam rode". Izložbu je otvorila Mirjana Pešec, prof. a radi se o fotografijama mladih autora s radionice Hrvatskog fotosaveza održane u Lonjskom polju. Izložba je postavljena u suradnji s Fotoklubom Vinkovci i Fotoklubom Vukovar. Posebnost ovih Dana dječjih vrtića grada Vukovara kao i ostalih prije su izlaganja projekata koje su odgojiteljice starijih odgojnih skupina pripremile i izložile kolegicama i na taj način zajedno podijelile svoja iskustva i načine rada. Odgojitelji su se podsjetili da je Socijalna kompetencija pojedinčeva sposobnost iniciranja i održavanja zadovoljavajućih, recipročnih odnosa s vršnjacima. Socijalne vještine uče se po modelu, uvjetovane su kulturološkim uvjetima zajednice u kojima se dijete razvija, stoga je moguće da se socijalne vrijednosti, i samim time poželjna ponašanja pojedinaca, razlikuju u različitim društvenim zajednicama. Prema riječima predavačice : Socijalna kompetencija razvojna je kompetencija – razvija se neovisno o dobi pojedinca.
Dijete predškolske dobi najintenzivnije uči regulirati emocije, socijalna znanja i socijalno razumijevanje, socijalna umijeća, socijalne dispozicije. Odrasla osoba osobnim iskustvom proširuje naučeno ranije. Učeći jedni od drugih neprestano proširujemo našu socijalnu kompetenciju.