U protekla dva tjedna 11 odgojiteljica i jedna stručna suradnica sa starijom predškolskom djecom provodile su program prevencije zlostavljanja djece – CAP program. Njegova polazna stavka je naučiti djecu kako da se sama zaštite i dati im podršku u tome
U protekla dva tjedna 11 odgojiteljica i jedna stručna suradnica sa starijom predškolskom djecom provodile su program prevencije zlostavljanja djece – CAP program. Njegova polazna stavka je naučiti djecu kako da se sama zaštite i dati im podršku u tome, a ne učiniti ih potpuno ovisnim o odraslima.
CAP program smo realizirali kroz radionice za djecu gdje koristeći igranje uloga i vođenu grupnu diskusiju, učimo djecu prepoznati potencijalno opasne situacije i učinkovito koristiti različite mogućnosti obrane.
Što smo konkretno djecu naučili : da traže pomoć odraslih u koje imaju povjerenje uvijek kad se osjećaju nesigurno, zaplašeno, uznemireno nečijim ponašanjem i da to nije tužakanje, da traže pomoć vršnjaka,da budu uvijek na sigurnoj udaljenosti kad razgovaraju s nepoznatim osobama,da nikad ne prihvaćaju poklone, obećanja, ponude za uslugu koja zahtijeva od njih ulazak u auto ili stan nepoznate osobe, da jasno razlikuju dobre i lošetajne, da ako ih neznanac uhvati pokušaju ga zbuniti udaranjem u osjetljive dijelove tijela, maknuti mu ruku s usta snažnim povlačenjem za mali prst u suprotnom pravcu, da se ne upuštaju sami u potragu za neznancem već da nastoje što bolje zapamtiti kako je izgledao i o tome obavijestiti odrasle, ako ih poznataodrasla osoba plaši i zbunjuje svojim zahtjevima, osobito ako traži da to ostane „naša mala tajna", nikako o tome šutjeti već reći odraslimakojima vjeruju i govoriti im o tome sve dok ne počnu shvaćati ozbiljno.
Radionice za djecu su protekle u veselom ozračju, s puno pitanja, komentara i prijedloga djece što učiniti kada se nađemo u opasnoj situaciji.
CAP program smo realizirali kroz radionice za djecu gdje koristeći igranje uloga i vođenu grupnu diskusiju, učimo djecu prepoznati potencijalno opasne situacije i učinkovito koristiti različite mogućnosti obrane.
Što smo konkretno djecu naučili : da traže pomoć odraslih u koje imaju povjerenje uvijek kad se osjećaju nesigurno, zaplašeno, uznemireno nečijim ponašanjem i da to nije tužakanje, da traže pomoć vršnjaka,da budu uvijek na sigurnoj udaljenosti kad razgovaraju s nepoznatim osobama,da nikad ne prihvaćaju poklone, obećanja, ponude za uslugu koja zahtijeva od njih ulazak u auto ili stan nepoznate osobe, da jasno razlikuju dobre i lošetajne, da ako ih neznanac uhvati pokušaju ga zbuniti udaranjem u osjetljive dijelove tijela, maknuti mu ruku s usta snažnim povlačenjem za mali prst u suprotnom pravcu, da se ne upuštaju sami u potragu za neznancem već da nastoje što bolje zapamtiti kako je izgledao i o tome obavijestiti odrasle, ako ih poznataodrasla osoba plaši i zbunjuje svojim zahtjevima, osobito ako traži da to ostane „naša mala tajna", nikako o tome šutjeti već reći odraslimakojima vjeruju i govoriti im o tome sve dok ne počnu shvaćati ozbiljno.
Radionice za djecu su protekle u veselom ozračju, s puno pitanja, komentara i prijedloga djece što učiniti kada se nađemo u opasnoj situaciji.
- NATJEČAJ za prodaju nekretnina na temelju javnog prikupljanja ponuda
- NATJEČAJ za prijem u radni odnos na neodređeno vrijeme
- NATJEČAJ za Tajnika školske ustanove
- NATJEČAJ za prodaju nekretnine na temelju javnog prikupljanja ponuda
- JAVNI POZIV ZA ISKAZ INTERESA ZA KRAJNJE KORISNIKE PROJEKTA „ZAŽELI – prevencija institucionalizacije Pruži mi ruke II“