Dan sigurnijeg interneta obilježen u Gimnaziji Vukovar
Dan sigurnijeg interneta obilježava se u cijelom svijetu, u veljači svake godine, sa ciljem promicanja sigurne i pozitivne uporabe digitalne tehnologije od strane djece i mladih. Gimnazija Vukovar aktivni je sudionik i organizator niza događanja već šest godina u kontinuitetu. Ovaj Dan sigurnijeg interneta temeljili smo na educiranju i osnaživanju djece u području odgovornog i sigurnog provođenja vremena online kako bi svi postali pozitivna promjena za „bolji Internet" ali ne samo na današnji već za svaki novi dan.
Vukovarski gimnazijalci sudjelovali su u mnogobrojnim aktivnostima. Cijeli tjedan, počevši sa ponedjeljkom 06. veljače i zaključno sa petkom 10. veljače, učenici su mogli sudjelovati u raznovrsnim aktivnostima ali sa istim ciljem a to je razvijanje svijesti o opasnostima Interneta a time i sposobnosti i odgovornosti za njegovo sigurno korištenje.
Tako je ponedjeljak bio rezerviran za učenike drugih razreda koji su imali priliku pogledati snimku webinara predstavljenog u sklopu projekta "e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola (pilot projekt)", pod nazivom Sigurnost na Internetu; https://meduza.carnet.hr/index.php/media/watch/11440 , putem kojeg su mogli čuti o potencijalnim opasnostima koje su moguće prilikom uporabe interneta (tehnologija, zaštita osobnih podataka, govor mržnje, elektroničko nasilje), te saznati na koji način se navedeni rizici mogu smanjiti (online prava i odgovornosti, primjereno i odgovorno ponašanje u virtualnom svijetu), odnosno koji su savjeti za sigurnije korištenje interneta te na što sve u treba obratiti pažnju i kome se obratiti ako se dogodi povreda sigurnosti. Sadržaj webinara potaknuo je raspravu i razmjenu iskustava i ideja kako Internet učiniti boljim i sigurnijim mjestom.
Drugo događanje bilo je predavanje o medijima i njihovom utjecaju na društvo. Edukativno interaktivno predavanje održao je nekadašnji učenik Gimnazije Vukovar a sada glavni i odgovorni urednik Hrvatskog Radio Vukovara, Robert Rac. Putem predavanja učenici su mogli čuti i aktivno promišljati o negativnoj ali i prvenstveno pozitivnoj strani medija koji imaju za cilj obogatiti našu zbilju i olakšati nam pojedine segmente života u ubrzanom društvu u kojem živimo. Učenike su posebno zanimali načini informiranja i manipuliranja informacijama, kako i u kolikoj mjeri medijsko nasilje utječe na djecu odnosno da li nasilje prikazano putem interaktivnih medija (interneta, računala i videoigrica) ima jači utjecaj na djecu od pasivnih medija (televizija, filmovi) te utjecaj medija u obrazovanju. Mnoštvo pitanja ukazuje na potrebu i nužnost uvođenja pedagoških programa u području medijske pismenosti (odgoja) kojima će učenici razvijati vještine kritičkog analiziranja onoga što su vidjela, čula i pročitala.
Utorak su također obilježila dva događanja. U jutarnjim satima to je bilo predavanje „Zaštita prije svega" koje je održala policijska službenica za prevenciju Marina Bukal iz PU vukovarsko – srijemske, s kojom naša škola surađuje u nizu preventivnih aktivnosti i čija su predavanja uvijek rado i u velikom broju posjećena. Tako su predavanja bila namijenjena najmlađim Gimnazijalcima koji su imali priliku čuti i postavljati pitanja vezana za sigurnost i zakonsku regulativu u području korištenja interneta. Učenici su između ostalog upoznali i dvije aplikacije koje je razvilo Ministarstvo unutarnjih poslova, a to su Red button i MUP – sigurnost i povjerenje. Aplikacija Red button ili Crveno dugme razvijena je 2013. godine s ciljem kako bi djeca mogla prijavljivati zlonamjerne sadržaje na koje nailaze putem interneta. Aplikacija MUP – sigurnost i povjerenje napravljena je s ciljem kako bi građani, uključujući i djecu, mogli prijavljivati kaznena djela i prekršaje izravno na policiju.
Drugo događanje bilo je vezano za aktivnosti koje provodi Centar za sigurniji Internet. Zahvaljujući suradnji sa Centrom za sigurniji Internet učenici su imali priliku putem Skype for business alata raspravljati o trenutnim problemima na internetu, internet predatorima te saznati načine kako se pripremiti i uključiti u web kviz http://www.dansigurnijeginterneta.org/ sa ciljem osvješćivanja djece o opasnostima koje vrebaju na internetu.
Srijeda je bila rezervirana za maturante i Visoko učilište Algebra sa dva zasebna predavanja „Pripreme za poslove budućnosti'' u području digitalnog marketinga, sistemskog i programskog inženjerstva te multimedijskog računarstva. Algebrina stručna savjetnica, Ružica Krpan predstavila je učenicima potencijalne prilike za stjecanje novih znanja i vještina relevantnih za razvoj karijere u budućnosti (društvene mreže, Google profesionalni alati za oglašavanje i odnosi s javnosti putem digitalnih platformi od najkompetentnijih predavača iz realne poslovne prakse). Drugo predavanje održano od strane gdina Milana Dukića baziralo se na prezentiranju tehnologija koje će oblikovati našu budućnost (3D printeri, autonomna vozila, 3D hologrami, Internet stvari, dronovi...) te objašnjavanju pojava utjecaja novih tehnologija na promjenu potražnje na tržištu rada. Učenicima se ukazalo na situaciju na hrvatskom i svjetskom tržištu rada, na trendove u području ekonomije, informatike i poslovnog upravljanja, te utjecaj tehnologije na poslovanje. Izvrsna predavanja od strane izvrsnih predavača nisu ostavila učenike ravnodušnim što se moglo vidjeti po nizu pitanja i razgovora sa predavačima. Takva povratna informacija dokaz je kako je nužno osigurati što više ovakvih načina edukacije i karijernog savjetovanja. Pored toga, potiče ih se i na daljnje visokoškolsko obrazovanje kroz predstavljanje mogućnosti razvoja karijere u području digitalne ekonomije, programskog i sistemskog inženjerstva te multimedijskog računalstva.
Četvrtak je obilježio učionički rad sa trećim razredima koji su koristili besplatne web 2.0 alate za kreiranje sadržaja na temu sigurnijeg interneta nakon čega je uslijedila tridesetominutna edukacija putem koje smo pokušali ukazati na nove trendove na području pravne zaštite digitalnih sadržaja, osobito softvera i audiovizualnih sadržaja, te smo se dotakli pitanja zaštite i ostvarivanja prava intelektualnog vlasništva u digitalnom okruženju. U sklopu predavanja pokušali smo dati odgovore na pitanja Što su i čemu služe Creative Commons licencijski ugovori? Učenicima je prikazan video zapis kojim se objašnjavaju Creative Commons licence: https://www.youtube.com/watch?v=EQ_im8tp63k&feature=youtu.be a više informacija može se pronaći na stranici: https://creativecommons.org/licenses/?lang=hr
Posljednji dan u tjednu posvećenom sigurnijem korištenju interneta, petak, organiziran je tako što su predstavljeni svi kreirani učenički materijali, od materijalnih i digitalnih plakata, brošura, Internet stranica, stripova, prezentacija... Brošure nastale u besplatnom alatu http://flipsnackedu.com/ dali smo tiskati i tiskanu verziju učenici su ponijeli svojim kućama i roditeljima/skrbnicima a sve sa ciljem poticanja razgovora između djece i roditelja/skrbnika o sigurnosti na internetu. Otvoreni dijalog djeteta i roditelja/skrbnika baš poput otvorenog i iskrenog dijaloga učenika i nastavnika osigurava pozitivno i sigurno ponašanje na internetu i korištenje internetskih usluga.
Iako nam je ovo već šesta godina (projektni tim: Sanja Pavlović Šijanović, prof.mentor, Karolina Dvojković, prof.mentor i Davor Šijanović, prof., ravnatelj) da aktivno organiziramo događanja vezana za temu sigurnijeg interneta, nismo iscrpili sve ideje i već aktivno promišljamo o događanjima za sljedeću školsku godinu. Činjenica da djeca i mladi kroz internet tehnologije pronalaze nove prostore za kreiranje životnog stila, pitanje njihove sigurnosti obvezuje nas nastavnike da pronađemo što adekvatnije načine i metode kako bismo ih osposobili za korištenje interneta na primjeren, odgovoran i siguran način te da zajedno s njima stvaramo sigurno online okruženje iz kojeg ćemo crpiti sve njegove dobrobiti. Vjerujemo da smo na dobrom putu i zato nastavljamo dalje...
Kako je sve izgledalo: https://www.youtube.com/watch?v=VpOR2DB66k8&feature=youtu.be
Vukovarski gimnazijalci sudjelovali su u mnogobrojnim aktivnostima. Cijeli tjedan, počevši sa ponedjeljkom 06. veljače i zaključno sa petkom 10. veljače, učenici su mogli sudjelovati u raznovrsnim aktivnostima ali sa istim ciljem a to je razvijanje svijesti o opasnostima Interneta a time i sposobnosti i odgovornosti za njegovo sigurno korištenje.
Tako je ponedjeljak bio rezerviran za učenike drugih razreda koji su imali priliku pogledati snimku webinara predstavljenog u sklopu projekta "e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola (pilot projekt)", pod nazivom Sigurnost na Internetu; https://meduza.carnet.hr/index.php/media/watch/11440 , putem kojeg su mogli čuti o potencijalnim opasnostima koje su moguće prilikom uporabe interneta (tehnologija, zaštita osobnih podataka, govor mržnje, elektroničko nasilje), te saznati na koji način se navedeni rizici mogu smanjiti (online prava i odgovornosti, primjereno i odgovorno ponašanje u virtualnom svijetu), odnosno koji su savjeti za sigurnije korištenje interneta te na što sve u treba obratiti pažnju i kome se obratiti ako se dogodi povreda sigurnosti. Sadržaj webinara potaknuo je raspravu i razmjenu iskustava i ideja kako Internet učiniti boljim i sigurnijim mjestom.
Drugo događanje bilo je predavanje o medijima i njihovom utjecaju na društvo. Edukativno interaktivno predavanje održao je nekadašnji učenik Gimnazije Vukovar a sada glavni i odgovorni urednik Hrvatskog Radio Vukovara, Robert Rac. Putem predavanja učenici su mogli čuti i aktivno promišljati o negativnoj ali i prvenstveno pozitivnoj strani medija koji imaju za cilj obogatiti našu zbilju i olakšati nam pojedine segmente života u ubrzanom društvu u kojem živimo. Učenike su posebno zanimali načini informiranja i manipuliranja informacijama, kako i u kolikoj mjeri medijsko nasilje utječe na djecu odnosno da li nasilje prikazano putem interaktivnih medija (interneta, računala i videoigrica) ima jači utjecaj na djecu od pasivnih medija (televizija, filmovi) te utjecaj medija u obrazovanju. Mnoštvo pitanja ukazuje na potrebu i nužnost uvođenja pedagoških programa u području medijske pismenosti (odgoja) kojima će učenici razvijati vještine kritičkog analiziranja onoga što su vidjela, čula i pročitala.
Utorak su također obilježila dva događanja. U jutarnjim satima to je bilo predavanje „Zaštita prije svega" koje je održala policijska službenica za prevenciju Marina Bukal iz PU vukovarsko – srijemske, s kojom naša škola surađuje u nizu preventivnih aktivnosti i čija su predavanja uvijek rado i u velikom broju posjećena. Tako su predavanja bila namijenjena najmlađim Gimnazijalcima koji su imali priliku čuti i postavljati pitanja vezana za sigurnost i zakonsku regulativu u području korištenja interneta. Učenici su između ostalog upoznali i dvije aplikacije koje je razvilo Ministarstvo unutarnjih poslova, a to su Red button i MUP – sigurnost i povjerenje. Aplikacija Red button ili Crveno dugme razvijena je 2013. godine s ciljem kako bi djeca mogla prijavljivati zlonamjerne sadržaje na koje nailaze putem interneta. Aplikacija MUP – sigurnost i povjerenje napravljena je s ciljem kako bi građani, uključujući i djecu, mogli prijavljivati kaznena djela i prekršaje izravno na policiju.
Drugo događanje bilo je vezano za aktivnosti koje provodi Centar za sigurniji Internet. Zahvaljujući suradnji sa Centrom za sigurniji Internet učenici su imali priliku putem Skype for business alata raspravljati o trenutnim problemima na internetu, internet predatorima te saznati načine kako se pripremiti i uključiti u web kviz http://www.dansigurnijeginterneta.org/ sa ciljem osvješćivanja djece o opasnostima koje vrebaju na internetu.
Srijeda je bila rezervirana za maturante i Visoko učilište Algebra sa dva zasebna predavanja „Pripreme za poslove budućnosti'' u području digitalnog marketinga, sistemskog i programskog inženjerstva te multimedijskog računarstva. Algebrina stručna savjetnica, Ružica Krpan predstavila je učenicima potencijalne prilike za stjecanje novih znanja i vještina relevantnih za razvoj karijere u budućnosti (društvene mreže, Google profesionalni alati za oglašavanje i odnosi s javnosti putem digitalnih platformi od najkompetentnijih predavača iz realne poslovne prakse). Drugo predavanje održano od strane gdina Milana Dukića baziralo se na prezentiranju tehnologija koje će oblikovati našu budućnost (3D printeri, autonomna vozila, 3D hologrami, Internet stvari, dronovi...) te objašnjavanju pojava utjecaja novih tehnologija na promjenu potražnje na tržištu rada. Učenicima se ukazalo na situaciju na hrvatskom i svjetskom tržištu rada, na trendove u području ekonomije, informatike i poslovnog upravljanja, te utjecaj tehnologije na poslovanje. Izvrsna predavanja od strane izvrsnih predavača nisu ostavila učenike ravnodušnim što se moglo vidjeti po nizu pitanja i razgovora sa predavačima. Takva povratna informacija dokaz je kako je nužno osigurati što više ovakvih načina edukacije i karijernog savjetovanja. Pored toga, potiče ih se i na daljnje visokoškolsko obrazovanje kroz predstavljanje mogućnosti razvoja karijere u području digitalne ekonomije, programskog i sistemskog inženjerstva te multimedijskog računalstva.
Četvrtak je obilježio učionički rad sa trećim razredima koji su koristili besplatne web 2.0 alate za kreiranje sadržaja na temu sigurnijeg interneta nakon čega je uslijedila tridesetominutna edukacija putem koje smo pokušali ukazati na nove trendove na području pravne zaštite digitalnih sadržaja, osobito softvera i audiovizualnih sadržaja, te smo se dotakli pitanja zaštite i ostvarivanja prava intelektualnog vlasništva u digitalnom okruženju. U sklopu predavanja pokušali smo dati odgovore na pitanja Što su i čemu služe Creative Commons licencijski ugovori? Učenicima je prikazan video zapis kojim se objašnjavaju Creative Commons licence: https://www.youtube.com/watch?v=EQ_im8tp63k&feature=youtu.be a više informacija može se pronaći na stranici: https://creativecommons.org/licenses/?lang=hr
Posljednji dan u tjednu posvećenom sigurnijem korištenju interneta, petak, organiziran je tako što su predstavljeni svi kreirani učenički materijali, od materijalnih i digitalnih plakata, brošura, Internet stranica, stripova, prezentacija... Brošure nastale u besplatnom alatu http://flipsnackedu.com/ dali smo tiskati i tiskanu verziju učenici su ponijeli svojim kućama i roditeljima/skrbnicima a sve sa ciljem poticanja razgovora između djece i roditelja/skrbnika o sigurnosti na internetu. Otvoreni dijalog djeteta i roditelja/skrbnika baš poput otvorenog i iskrenog dijaloga učenika i nastavnika osigurava pozitivno i sigurno ponašanje na internetu i korištenje internetskih usluga.
Iako nam je ovo već šesta godina (projektni tim: Sanja Pavlović Šijanović, prof.mentor, Karolina Dvojković, prof.mentor i Davor Šijanović, prof., ravnatelj) da aktivno organiziramo događanja vezana za temu sigurnijeg interneta, nismo iscrpili sve ideje i već aktivno promišljamo o događanjima za sljedeću školsku godinu. Činjenica da djeca i mladi kroz internet tehnologije pronalaze nove prostore za kreiranje životnog stila, pitanje njihove sigurnosti obvezuje nas nastavnike da pronađemo što adekvatnije načine i metode kako bismo ih osposobili za korištenje interneta na primjeren, odgovoran i siguran način te da zajedno s njima stvaramo sigurno online okruženje iz kojeg ćemo crpiti sve njegove dobrobiti. Vjerujemo da smo na dobrom putu i zato nastavljamo dalje...
Kako je sve izgledalo: https://www.youtube.com/watch?v=VpOR2DB66k8&feature=youtu.be
- NATJEČAJ za prijem u radni odnos na neodređeno vrijeme
- NATJEČAJ za Tajnika školske ustanove
- JAVNI POZIV ZA ISKAZ INTERESA ZA KRAJNJE KORISNIKE PROJEKTA „ZAŽELI – prevencija institucionalizacije Pruži mi ruke II“
- NATJEČAJ za prodaju nekretnine na temelju javnog prikupljanja ponuda
- NATJEČAJ za popunu radnog mjesta: Učitelj edukacijsko rehabilitacijskog profila , obavlja poslove UER