Obilježen Svjetski tjedan svemira
Svemirski kviz – putovanje kroz galaksije, svojim je intrigantnim pitanjima o planetima i galaksijama, potaknuo djecu i mlade na razmišljanje i raspravu. Uz svaki su odgovor, sudionici učili o osnovama svemirskih fenomena, poput rotacije planeta, veličine galaksija te prirodnim zakonitostima koje vladaju u svemiru.
Kviz je bio prilika za suradnju, te su mogli razmjenjivati ideje i zajednički dolaziti do rješenja, čime su dodatno obogatili svoja znanja i iskustva. Eksperimenti koji su uslijedili nakon kviza pružili su zanimljiv uvid u povezanost znanstvenih principa i svemirskih istraživanja. Polaznici su s oduševljenjem izveli eksperiment s vulkanom, promatrajući erupciju koja je simulirala vulkanske aktivnosti na Marsu i Veneri. Zajednički su analizirali proces, raspravljajući o sličnostima i razlikama između vulkana na Zemlji i onih u svemiru.
Tijekom eksperimenta s kapljicom vode, polaznici su uz pomoć mikroskopa istraživali mikroskopski svijet, povezujući ga s potragom za životom na drugim planetima. Fascinirani onim što su vidjeli, razgovarali su o mogućnostima postojanja života u svemiru i važnosti znanstvenih istraživanja u tom području. Beilsteinova proba na halogene elemente bila je još jedan uzbudljiv trenutak radionice. Polaznici su kroz ovaj jednostavan pokus stekli uvid u kemijske spojeve koji se mogu naći u svemiru. Aktivno su sudjelovali, postavljali pitanja i promišljali o tome kako znanstvenici analiziraju svemirske materijale. Eksperiment s plavim kristalima, koji su mijenjali boju zagrijavanjem, polaznicima je bio posebno zanimljiv. Promatrali su kako se tvari transformiraju pod različitim uvjetima, što im je pomoglo razumjeti kako ekstremni uvjeti u svemiru mogu utjecati na svemirski okoliš.
Učenje o svemiru potrebno je za bolje razumijevanje našeg mjesta u univerzumu. Potiče nas da se suočimo s temeljnim pitanjima o našem postojanju, porijeklu i budućnosti. Istraživanje svemira otvara vrata mnogim znanstvenim disciplinama – od astronomije i fizike do biologije i kemije – te nas uči o zakonitostima koje vladaju izvan granica našeg planeta. Kako proučavamo druge planete, zvijezde i galaksije, shvaćamo koliko je Zemlja jedinstvena, ali i koliko smo povezani s ostatkom svemira. Ujedno, istraživanje svemira pruža uvid u potencijalne buduće izazove s kojima će se čovječanstvo suočiti. Klimatske promjene, iscrpljivanje resursa i rastuće stanovništvo potiču na razmišljanje o budućim mogućnostima, kao što su naseljavanje drugih planeta, održivi oblici energije i očuvanje našeg planeta kroz tehnološke inovacije.
Svemirska su istraživanja dovela do brojnih tehnoloških otkrića koja koristimo u svakodnevnom životu, kao što su satelitske komunikacije, GPS sustavi i novi materijali. Učenje o svemiru potiče djecu i mlade na kritičko razmišljanje, kreativnost i radoznalost. Svemir, sa svojim neistraženim prostranstvima, potiče maštu i poziva na kontinuirano istraživanje. Uči nas da je znanje neograničeno i da uvijek postoji nešto novo što možemo otkriti i što nas motivira da neprestano proširujemo vlastite granice.
Edukativna radionica "Astrolab" osigurala je priliku za učenje, druženje, suradnju i zabavu. Radionicu su osmislili i organizirali nastavnici Gimnazije Vukovar; Antonija Milić, Sanja Pavlović Šijanović i Davor Šijanović. Sudionici su kroz zajedničke aktivnosti proširili svoje znanje o svemiru, ali i stekli nova poznanstva i ojačali već postojeća prijateljstva, dokazujući da učenje može biti zabavno i inspirativno. Radionica je u potpunosti ispunila ciljeve Svjetskog tjedna svemira, ostavljajući trajni dojam na sve prisutne.
- NATJEČAJ za prodaju nekretnina na temelju javnog prikupljanja ponuda
- NATJEČAJ za prijem u radni odnos na neodređeno vrijeme
- Natječaj za radno mjesto Čistač - spremač/Spremačica na neodređeno radno vrijeme
- RANG LISTA KANDIDATA prema rezultatima provedene provjere znanja i sposobnosti – Viši stručni suradnik za sport i branitelje
- Obavijest o rezultatima pisanog testiranja - viši stručni suradnik za sport i branitelje