Projekt vukovarskih gimnazijalaca proglašen je najboljim srednjoškolskim eko-projektom u 2023. godini!

Projekt ekoLucija 101 provodi portal srednja.hr a partneri projekta su Regionalna energetska agencija Sjeverozapadne Hrvatske (REGEA), Fakultet elektrotehnike i računarstva (FER) iz Zagreba i Stemi. U sklopu projekta, portal srednja.hr, raspisao je i proveo Natječaj za najbolje eko-projekte osnovnih i srednjih škola u 2023. godini. Natječaj je objavljen 22. travnja 2024. godine u sklopu online konferencije „ekoLucija 101: Uvod u ekološku revoluciju“, održane u povodu Dana planete Zemlje, a trajao je do 13. svibnja 2024. Projekte je bilo moguće prijaviti u kategoriji: školski vrtovi, recikliranje i odvajanje otpada, edukacije učenika, ekologija i promet te zdrava prehrana i pod uvjetom da su se aktivnosti održale u 2023. godini s ciljem poboljšanja održivosti škole i/ili edukacije učenika o važnosti ekološkog djelovanja.

Edukacija i aktivnosti u području ekologije, već su dugi niz godina zastupljene u vukovarskoj gimnaziji. Kao eko i e-škola, Gimnazija Vukovar uspijeva pomiriti dvije naoko suprotstavljene strane i svojim primjerima dokazuje kako suvremene e-škole mogu biti ekološki osviještene. Brojne ekološke teme i aktivnosti integrirane su u školski i predmetne kurikulume, te u izvannastavne aktivnosti, kako bi učenici imali prilike stjecati i razvijati kompetencije nužne za održivo ponašanje i djelovanje. Budući je važnost obrazovanja za održivi razvoj prepoznata na razini škole a Nacionalni kurikulum međupredmetne teme Održivi razvoj za srednje škole osigurao prostor za istraživački i problemski pristup održivom razvoju, vukovarski su gimnazijalci osmisli i proveli projekt Mikro koracima do Mega rezultata.

Projekt čine tri aktivnosti: mikroplastika, eko energija i edukacija, kojima je cilj ukazati na važnost očuvanja okoliša i pridonijeti stvaranju ekološki osviještenih društava koja čuvaju prirodne resurse i koriste ih na održiv način. Projektne su aktivnosti obuhvatile edukaciju javnosti o mikroplastici u rijeci Dunav, njezinim štetnim posljedicama te preventivnim mjerama, rezultate istraživanja koji ukazuju na mogući utjecaj mikroplastike na formiranje oblaka i klimatske uvjete, te razvoj i izradu tehnoloških rješenja vodenice i solarnih panela s ciljem korištenja obnovljivih izvora energije.

Projekt su provodili učenici Lara Grlić, Gabriel Kršić, Lara Šijanović, Ema Stankoski Hrgović, Anamarija Glavaš, Marija Hideg, Gita Čilić, Laura Kerek, Lea Samardžić i Matej Maljak, pod mentorstvom svojih nastavnika Antonije Milić, Sanje Pavlović Šijanović i Davora Šijanovića. Projekt je učenike suočio s pitanjima održivosti te osigurao platformu za razvoj kreativnih i inovativnih rješenja korištenja obnovljivih izvora energije. Omogućio je razvoj empatije prema okolišu jednako kao i prema potrebama društva a kroz promociju ekoloških inicijativa potaknuo je i cjelokupnu zajednicu na razvoj svijesti o važnosti zaštite okoliša. Projekt je rezultat sveobuhvatnog pristupa održivom razvoju koji povezivanjem znanstvenog, istraživačkog, edukativnog i tehnološkog aspekta potiče pozitivne promjene koje iako započinju malim koracima, oblikuju stil života koji osigurava prosperitet i dobrobit svim generacijama.

Za svoj su rad učenici nagrađeni edukativnim STEMI Hexapod robotom a škola priznanjem i statusom škole ekoLucionar-a. STEMI Hexapod omogućuje stjecanje kompetencija iz robotike i inženjerstva, a dolazi u kutiji u kojoj se nalazi više od 200 dijelova koje je potrebno ispravno sastaviti kako bi Hexapod oživio. Uz Hexapoda, učenicima je omogućen pristup online STEM laboratoriju s više od 150 pažljivo dizajniranih multimedijskih lekcija koje će ih korak po korak voditi kroz proces 3D dizajniranja robota, sklapanja i programiranja te izrade mobilne aplikacije za njegovo upravljanje. Osvojena nagrada i priznanje predstavljaju potvrdu aktivnog i uspješnog rada i angažmana škole u području ekologije i promicanju ekoloških vrijednosti i praksi. Satus škole ekoLucionar donosi i obvezu na kontinuirano učenje i razvoj novih vještina potrebnih za razumijevanje složenih ekoloških problema, kao i na odgovornost i obvezu širenja utjecaja na zajednicu te na iniciranje novih akcija koje će doprinijeti stvaranju boljeg i zdravijeg okoliša za sve nas.