Kategorija: Obrazovanje

Uspjesi projektnog tima vukovarskih gimnazijalaca u sklopu projekta Generacija Next Hrvatskog Telekoma u školskoj godini 2018./2019. otvorili su vrata za daljnju suradnju i sudjelovanje na brojnim događanjima diljem Lijepe Naše, ali i šire.

Školska godina započela je novim izazovom i pozivom Hrvatskog telekoma - pokrovitelja brojnih manifestacija, na sudjelovanje u najvećem regionalnom festivalu komunikacija 12. Weekend Media Festival.
Ovogodišnje izdanje Media Festivala inspirirano je jednim od najvećih koncerata ikada – Woodstockom koji je imao ogroman utjecaj na društvo 60-ih godina prošlog stoljeća. Weekend Media Festival tako je ove godine postao poprište aktualnih rasprava i predavanja, a sve to u duhu mira i ljubavi, što zorno pokazuje i veliki znak mira na samome ulazu u glavnu halu, prostor brojnih i raznovrsnih događanja tijekom tri dana trajanja festivala.

Više od 150 predavača i panelista u pet paralelnih dvorana i prvi Weekend Masterclass u tri dana bogatog festivalskog programa obilježili su 12. izdanje Weekend Media Festivala održanom od 19. do 21.9.2019. u Rovinju. Mi smo na put u Rovinj krenuli u ranim jutarnjim satima 19. rujna te smo poslijepodne proveli u obilasku čarobnog mediteranskog grada i povijesne jezgre prepune posjetitelja. U samom centru grada, u prostorima stare Tvornice Duhana (mjesta održavanja festivala) zaprimili smo akreditacije i prijavili se za sudjelovanje.
U petak, 20. rujna, zajedno sa preko pet tisuća posjetitelja, izvrsnih predavača, panelista, znanstvenika, novinara, umjetnika iz svijeta glazbe i glume, nazočili smo svečanom otvorenju Weekend Media Festivala. Manifestaciju su upotpunili između ostalih grupa Let 3, Severina, Tonči Huljić, Zoran Šprajc, Mislav Togonal, Andrija Jarak, Mislav Bago, Damira Gregoret, Marko Matijević, Mia Kovačić, Nino Štambuk, Hrvoje Krešić, Damir Smrtić, Nataša Božić Korado Korlević, Ivan Šarić, Goran Bogdan i brojni drugi uzvanici iz Hrvatske i svijeta. Svi su oni na mnogobrojnim radionicama i panel diskusijama raspravljali o aktualnim temama današnjeg modernog društva.

Iznimno zanimljivo bilo je predstavljanje najnovije 5G tehnologije prijenosa mobilnih podataka, što velikim dijelom pokazuje kako zahvaljujući Hrvatskom telekomu, ne zaostajemo za svijetom kada su u pitanju nove tehnologije. Hrvatski Telekom prezentirao je Projekt 5G mreže koji obuhvaća modernizaciju infrastrukture, transportnih kapaciteta i same radijske opreme koji bi trebao završiti do kraja 2019., čime će 5G postati sljedeća velika tehnologija koja će značajno poboljšati kvalitetu života ljudi i povećati produktivnost. Izložbeni prostor Hrvatskog Telekoma vrlo brzo se pokazao kao najzanimljiviji svim dobnim skupinama s obzirom da je 5G mreža predstavljena u vidu trkaćih automobila i staze na kojoj su bežični automobili jurili dok su njima upravljali posjetitelji koji su se prijavili za sudjelovanje i to pomoću bežične upravljačke jedinice, VR naočala spojenih na 5G mrežu povezanih pametnim telefonom Samsung Galaxy Note 10+ čija svrha je bežični prijenos video zapisa na VR naočale.
U 15:30 bilo je vrijeme i za naše aktivno sudjelovanje. Vukovarsku gimnaziju i projektni tim Generacija Next kojeg čine učenici Ivan Kolar, Matko Gašparić, Marko Macura i Matija Hardi sa svojim nastavnicima Davorom Šijanovićem i Sanjom Pavlović Šijanović, izvrsno su predstavili Matija Hardi, učenik četvrtog razreda prirodoslovno matematičke gimnazije i mentor Davor Šijanović. U prepunoj dvorani LONG WEEKEND STAGE započela je panel rasprava #SvijetBoljihMogućnosti Hrvatskog Telekoma. Nakon uvodnih predstavljanja svih sudionika uslijedila je rasprava koju je na osebujan način izvrsno moderirao Ivan Šarić (Batman i sinovi). Tema rasprave bazirana je na razmatranju stavova predstavnika generacije MILENIJALACA (Ivan Šarić i Goran Bogdan) i stavova pripadnika GENERACIJE Z, naraštaja u kojem „Pametni klinci kodiraju i programiraju od najranije dobi“.

Pripadnici Generacije Z brojniji su, dinamičniji i prilično nestrpljiviji od svojih kolega Milenijalaca, za njih se sve događa odmah i sad a od svojih poslodavaca očekuju puno. Generaciju Z čine rođeni između 1996. i 2011.godine. Danas imaju između 8 i 23 godine. Osim Matije (rođen 2001. godine) iz Gimnazije Vukovar, sudionici panel rasprave bili su Marko Vuletić iz Trogira (influencer, rođen 2000. godine) i Sara Stojanović (studentica FERIT – a Osijek, rođena 2000. godine). Svi su oni predstavnici Generacije Z pozvani da govore o svojim projektima, promišljanjima i novim idejama.
Rasprava i pitanja povela se o tome čime se bave i što rade današnje mlade generacije odrasle uz Internet i tehnologiju, o načinima njihova razmišljanja, tko su im uzori, kojim robnim markama su vjerni i zašto, što za njih znači tehnologija (uporaba i primjena), mogu li živjeti bez Interneta, koje su njihove poruke mladima, što žele raditi u budućnosti i gdje sebe vide za nekoliko godina, što nas veže a što razdvaja, je li ovaj novi svijet bolji i koliko novih mogućnosti on donosi.

Ispreplićući teme koje su pobudile veliki interes publike, 60 minuta prošlo je kao u trenu, a na samome kraju uslijedio je zaključak kako današnje mlade Generacije Z razmišljaju na potpuno drukčiji način nego generacije koje su odrastale u svijetu bez tehnologije. Ujedno i većina Generacije Z ne želi poslove u državnim ili privatnim tvrtkama gdje će imati nadređene voditelje, direktore, ravnatelje i slično, već žele biti FREE LANCERI, koje predstavnici Generacije Z opisuju kao slobodne suradnike za online poslovanje, odnosno, kao osobe koje izvršavaju određene poslovne zadatke za neku fizičku osobu, tvrtku ili instituciju, a da pri tome nisu u radnom odnosu s tim poslodavcem. Osnovna prednost free lancinga koju ističu predstavnici Generacije Z je samostalno organiziranje radnog vremena i obveza koje će učiniti u određenom vremenskom periodu, što podrazumijeva obavljanje posla u bilo koje doba dana iz udobnosti vlastita doma.

Zanimljiva i atraktivna zanimanja Generacije Z pokrivaju područja Informacijske tehnologije, programiranje i kodiranje (izrada Internet stranica, izrada aplikacija za pametne telefone, izrada video igara, programiranje, administracija mreža i sistema), dizajn i multimedija (grafički dizajn, izrada reklamnih materijala, različite multimedijalne mogućnosti), pisanje i prevođenje (pisanje članaka, pretipkavanje tekstova, prijevod tekstova na razne jezike), prodaja i marketing (online prodaja, pisanje Business planova, marketinške aktivnosti, promocija), podrška poslovanju (virtualni asistenti, istraživanja, unos podataka, planiranje i organizacija raznih skupova i događaja) i inženjering i proizvodnja (dizajn proizvoda, CAD, tehnički inženjering).

Sudjelovanje u ovom trodnevnom događaju potaknulo nas je na promjenu načina razmišljanja i djelovanja, a u onome što smo vidjeli i naučili, dalo poticaj i nadahnuće za implementaciju novih, kreativnih rješenja u svakodnevnom načinu rada, kako u privatnom, tako i u poslovnom životu. Možemo slobodno istaknuti kako se upravo u tome krije snaga Weekend Media Festivala, koji kao takav nije namijenjen isključivo marketinškim stručnjacima, već svima koji su spremni prihvatiti nove ideje i razmišljanja.

U današnjem svijetu doista će teško opstati oni koji nisu spremni na prilagodbu promjenama koje se događaju svjetlosnom brzinom i to uz nezaobilaznu dozu kreativnosti i inovativnosti. Poslovi budućnosti uvelike će izmijeniti potrebe i načine provođenja klasičnog načina obrazovanja, kako u osnovnim i srednjim školama, tako i na sveučilištima. Gimnazija Vukovar spremna je za promjene i Generaciju Z, a Vi?