Kategorija: Upravni odjel za gospodarstvo

Gradonačelnik Grada Vukovara Ivan Penava održao je konferenciju za medije na kojoj je predstavio četvrti Javni poziv za bespovratne potpore gospodarstvenicima, ovaj puta uslužnim djelatnostima, te drugi val oslobođenja gospodarstvenicima pogođenima epidemijom koronavirusa.

Ovom je prilikom gradonačelnik podsjetio kako su u prvome javnom pozivu namijenjenom poduzetnicima bilo osigurano 3.500.000 kuna od čega je utrošeno 3.000.000. Drugi javni poziv odnosio se na poljoprivrednike za koje je izdvojeno 800.000 kuna. Trećim javnim pozivom bespovratnih potpora pokrivena je trenutno najugroženija ugostiteljska djelatnost te je za tu svrhu izdvojeno 700.000 kuna od kojih je utrošeno 500.000.

„Novi javni poziv odnosi se na bespovratne potpore uslužnim djelatnostima te je za njih izdvojeno 700.000 kuna,“ najavio je gradonačelnik podsjećajući  kako su, osim nabrojanih paketa bespovratnih mjera, u prvome valu epidemije koronavirusa djelatnosti osmišljene mjere oslobođenja za djelatnosti izravno pogođene nepovoljnom epidemiološkom situacijom.

„Bili smo prvi grad u Hrvatskoj koji je poduzetnike oslobodio obveze plaćanja komunalne naknade. Također, oslobodili smo ih obveze plaćanja zakupa javnih površina, ali i jednako tako sve korisnike prostora u vlasništvu Grada Vukovara oslobodili smo plaćanja zakupnine. Ove su mjere bile primijenjene na mjesece na koje su se odluke Stožera za civilnu zaštitu Republike Hrvatske odnosile, odnosno na ožujak i travanj,“ rekao je gradonačelnik ističući kako su ponovno pripremljene slične mjere koje će biti predložene na sutrašnjoj sjednici Gradskoga vijeća Grada Vukovara.  

„Grad Vukovar je zahvaljujući dobrom gospodarenju i pozitivnom stanju u proračunu u mogućnosti pomoći svim gospodarstvenicima u ovim kriznim vremenima. Drago mi je da ovu godinu završavamo jednako jako kako smo i krenuli te od toga imaju koristi oni kojima je to najpotrebnije,“ zaključio je gradonačelnik Penava.

Upravni odjel za komunalno gospodarstvo, graditeljstvo i zaštitu okoliša za pomoć gospodarstvenicima je pripremio mjere pomoći gospodarstvenicima u uvjetima epidemije korona virusa kojima se gospodarstvenike oslobađa od plaćanja komunalne naknade u razdoblju od 01. prosinca 2020. godine do 28. veljače 2021. godine za objekte u kojima poslovni subjekti obavljaju ugostiteljsku djelatnost sa ili bez usluge smještaja i djelatnost pružanja smještaja. Također, oslobođenje se odnosi i na  plaćanja komunalne naknade u razdoblju od 01. prosinca 2020. godine do 28. veljače 2021. godine za poslovne subjekte  sa sjedištem u gradu Vukovaru koji obavljaju ostale uslužne djelatnosti kao i na oslobođenje od  zakupa javnih površina za postavljanje zimskih vrtova za razdoblje od 01. studenog 2020. godine do 31. ožujka 2021. godine za zakupnike koji obavljaju ugostiteljsku djelatnost.


Upravni odjel za prostorno uređenje, provedbu dokumenata prostornog uređenja i gradnje i upravljanje gradskom imovinom te Gradska tržnica pripremili su mjeru prema kojoj se poslovni subjekti koji su zakupnici nekretnina u vlasništvu Grada Vukovara, a koji obavljaju ugostiteljsku ili uslužnu djelatnost, oslobađaju  obveze plaćanja zakupnine za zakup nekretnina u vlasništvu Grada Vukovara i naknade za čišćenje zajedničkih dijelova zgrade u razdoblju od 1. prosinca 2020. godine do 28. veljače 2021. godine.

Zamjenica gradonačelnika Ivana Mujkić istaknula je kako je ove godine za gospodarstvo planirano 5 milijuna kuna raspoređenih kroz redovne mjere i kroz mjere koje su se odnosile na oslobođenja uslijed epidemije koronavirusa.

„Do sada je utrošeno 4,7 milijuna kuna. Ono što se sada planira su dvije različite mjere. Prva se odnosi na plaćanje koje poduzetnici imaju prema Gradu Vukovaru kao što su komunalna naknada i najam poslovnih prostora za sve uslužne djelatnosti bile one zatvorene odlukom Stožera ili im je promet smanjen uslijed epidemije, a njihovi su prostori u vlasništvu Grada Vukovara. Drugi dio pomoći je novi javni poziv u vrijednosti 700.000 kuna za uslužne djelatnosti. Po javnome pozivu bit će vidljivo tko ima pravo na tu mjeru. Ovim smo pozivom pokušali maksimalno obuhvatiti uslužne djelatnosti od kojih smo dobili informaciju da su pogođeni epidemijom i u poteškoćama. Riječ je o čitavom nizu djelatnosti kao što su frizerski i kozmetički saloni, trgovina na malo odjećom i obućom, fotografske radnje i dr. Dakle, sve uslužne djelatnosti koje podrazumijevaju direktan kontakt,“ objasnila je zamjenica Mujkić ističući kako i u ovome pozivu postoji tri razreda mjera ovisno o broju zaposlenih.

                             

Maksimalan iznos odobrene potpore ovisio je o broju zaposlenih pa tako korisnici mjere koji imaju do 3 zaposlene osobe mogu ostvariti maksimalno 5.000 kuna potpore, korisnici mjere koji imaju 4 do 10 zaposlenih osoba mogu ostvariti maksimalno 10.000 kuna potpore, a korisnici mjere koji imaju 11 i više zaposlenih osoba mogu ostvariti maksimalno 30.000 kuna potpore. Sufinanciranje se odnosi na 80% prihvatljivih troškova nastalih u rujnu, listopadu i studenom 2020.g. za zakupa poslovnog prostora objekta u kojem se obavlja prihvatljiva uslužna djelatnost prema važećem ovjerenom ugovoru o zakupu poslovnog prostora koji nije u vlasništvu Grada Vukovara  i režijskih troškova ugostiteljskog objekta koji podrazumijevaju troškove struje, vode, plina, odvoz otpada, HRT pretplate i troškovi ZAMP-a

                             

„Vjerujemo kako će po iskorištenju ovoga poziva Grad Vukovar biti jedan od rijetkih gradova koji je za gospodarstvenike izdvojio preko pet milijuna kuna što je na broj stanovnika i broj gospodarstvenika u gradu itekako velik iznos,“ zaključila je zamjenica Mujkić.

Zamjeni gradonačelnika Marijan Pavliček istaknuo je kako ova pandemija pogađa sve slojeve društva, a ne samo gospodarstvenike osmišljene su mjere oslobođenja za druge društvene skupine.

„Prisjetimo se prvog lockdowna kada smo oslobodili plaćanje dječjih vrtića roditelje čija djeca pohađaju vrtiće na području grada Vukovara. Sada vrtići normalno rade, no djeca vrlo često moraju zbog kontakta sa zaraženim osobama biti deset dana u samoizolaciji, vjerujem kako ćemo sutra odlukom Gradskoga vijeća potvrditi da se za djecu koja se nalaze u samoizolaciji cijena vrtićkog programa smanjuje za 30%,“ najavio je zamjenik gradonačelnika Pavliček napominjući kako je cijena vrtića za jedno dijete 490 kuna, za drugo dijete u vrtiću 450 kuna dok ako je troje djece iz jedne obitelji istovremeno u vrtiću onda je vrtićki program za treće dijete besplatan.

„Na ovaj način nastojimo pripomoći roditeljima s obzirom da ukoliko je dijete u samoizolaciji i roditelj u to vrijeme mora biti na bolovanju,“ rekao je zamjenik Pavliček ističući kako će se ova mjera odnositi već na prosinac i trajat će do završetka epidemije, odnosno dok Gradsko vijeće ne donese odluku da se ukida.